Home

Updated: 2024-07-13

Sawadee kha, Sawadee khrap

Dinsdag 13 december 2022 en woensdag 14 december 2022

Home - Reizen - Thailand 2023 - Dinsdag 13 december 2022 en woensdag 14 december 2022

Op de fiets gaan we naar TUI in de Hoofdstraat in Apeldoorn.
Als we binnenkomen worden we netjes ontvangen door een vriendelijke mevrouw die meteen tijd voor ons heeft.
We leggen uit in welke situatie we zitten en wat we willen, namelijk een paar weken naar de warmte en liefst zo snel mogelijk. En we vertellen ook aan welke bestemmingen we hebben gedacht, en dat we niets voelen voor een all-inclusive hotel, we willen rond kunnen kijken en zelf bepalen waar we eten.
Zuid-Europa valt volgens de mevrouw deze tijd van het jaar af, het is daar nu helemaal niet zo warm. We zouden zuidelijker moeten gaan, bijvoorbeeld de Canarische Eilanden of Kaap Verdie. Ook Gambia en Senegal zijn warme landen. En anders richting Zuid-oost Azie. We krijgen meteen te horen dat het moeilijk kan worden om iets te vinden, het is heel erg druk en heel veel vluchten en hotels zitten vol.

Eilanden zien we niet zo zitten, je kunt er moeilijk vanaf; Afrika trekt ons ook niet meteen.
We vragen naar de mogelijkheden in Azie en dan specifiek Thailand.

De mevrouw komt met wat mogelijkheden, zoals een vliegreis naar Phuket met 10 tot 15 dagen hotel. En dat valt te verlengen tot maximaal 30 dagen met een terugreis uit Bangkok, prijzen vanaf Euro 2300 voor twee personen.

We krijgen twee brochures mee, een voor Zuid-oost Azie en een voor andere warme landen, om thuis eens rustig te kijken.

Als we de deur uitlopen besluiten we wat te gaan drinken bij Hotel et le Café de Paris, en dat loopt uit op wat eten daar.

Als we thuis komen en ook de volgende dag kijken we de brochures door en we komen toch uit op Thailand.
Daar heeft TUI een aantal bestemmingen waar we heen zouden kunnen, Phuket, Krabi, Khao Lak, Bangkok en Pattaya.
Na wat zoeken op internet naar de accomodaties die TUI biedt komen we uit op drie mogelijke hotels namelijk in Krabi, Khao Lak en eventueel Phuket. Het zijn allemaal hotels met redelijke reviews en allemaal op loopafstand van het strand en in een dorp of stad.

's-Middags gaan we lopend weer naar TUI en leggen onze keuzes voor aan dezelfde mevrouw. Zij gaat zoeken naar onze eerste keuze, het Krabi La Playa Resort in Ao Nang, Krabi.
Het hotel is niet vol maar alle kamers die TUI er heeft gereserveerd zijn vergeven, er moet worden gevraagd aan het hotel of dat nog kan. Bij het tweede hotel is de situatie hetzelfde.
De prijzen van deze hotels zijn hoger dan de prijs die we gisteren hebben gehoord, maar de hotels lijken ons een stuk prettiger.
We besluiten om voor het Krabi La Playa Resort te gaan, met een vlucht heen naar Phuket, vervoer naar het hotel, 10 nachten in het hotel en een vlucht terug vanaf Bangkok voor Euro 3000 waarvan Euro 1500 aan te betalen. De reis van Krabi naar Bangkok moeten we zelf regelen, vliegen, bus, bus en trein of auto huren. We vertrekken 25 januari 2023 en komen terug op 23 februari 2023, we vliegen met Emirates met een overstap in Dubai.
Zodra het hotel onze aanvraag heeft geaccepteerd krijgen we een definitieve bevestiging. Dat kan de volgende dag zijn, maar het kan ook wel een week duren.

We gaan een lekker biertje drinken bij Brouwerij & Proeflokaal Puik Bieren voordat we weer naar huis lopen.

Geschreven op: 2022-12-23

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.